Lördagkväll med Svensson

Emil har satt på sexan på teven där det går en urdålig film som han är överförtjust i - såklart.
En sån där film som blandar filmklipp från tidigare filmer, har dåliga dubbningar, leker ninjas, slåss med kossor som skjuter mjölk och har ett öga (eller vad det nu är) på tungan.
Med andra ord alla ingredienser som krävs för att göra en kass film.
Emil älskar sånt där.
Jag lider.

Jag tänker precis fråga Emil om han tittar på filmen när jag ser att han ligger nerbäddad under filten och blundar.
"Du sover ju" , säger jag.
"Nejdå", säger Emil, "Jag ser bättre om jag kisar när jag ligger ner"
(mm.. visst.)

Det går fem minuter och jag hör något som låter misstänkt likt snarkningar från Emils hörn av soffan.
Tittar på film, my ass.
Han sover.

Lille Emil...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0