The darkest fairytale

Hur urskiljer man ett sårat hjärta
hur vänder man trasig till hel
hur vet man att man är klar med att älta
att man är okej i varje liten del

När börjar man se framåt
när man alltid tvingas backa ett steg
när blir man redo att älska igen
när upphör tryggheten i att vara feg

Varje gång jag lutar mig lite framåt
varje gång jag sträcker på min rygg
varje gång jag kliver längre bort från drömmen
känner jag mig mer säker, mindre trygg

Det är drömmarna som bygger hinder
det är svårt att vakna till tårar på repeat
det är tungt när det går sakta framåt
trots att du har bråttom dit
 
 
2013.08.25  MCR


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0