Falling with my fear

Någon frågade hur tar man sönder en människa
och jag önskade mig någon annans svar
Att jag visste lite mindre om trasiga delar
att jag inte hade glömt vem jag var
 
När man plockar bort respekten ur ett hjärta
trampar ner förväntan och allt mod
När man ler oftare åt någon annan
då behöver såren inget blod
 
Det är så enkelt att ta sönder en person
som är villig att slå sig för din tid
Låta någon stirra sig blind på skuggor
som plötsligt slutat gå bredvid
 
Dina sista ord var av längtan eller lögn
och jag föll isär när du bad mig falla samman
"Jag är hellre olycklig över att inte ha dig
än att vara lycklig med någon annan"
 
 
MCR 23.05.2013


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0