Nörd.

Emil tycker om att visa mig saker som han tycker är roligt.
Idag var det dags för tv-spelsreklamer.

Han säger ivrigt "Titta, på det här, titta titta"
Och jag nickar okej och spänner mig inombords för vad det nu kan vara han har att visa mig den här gången.
Bäst att ta på mig den begrundande minen.

Reklam nummer ett visar ett av Emils favoritspel, Zelda. Vilket inte alls är mitt typ av spel.
Videon är så extremt superdålig så det är svårt att förstå hur man ens får visa sånt här skit på tv.
För det första är det 90-tal och dom dansar som i en dålig halloween-inspirerad musikvideo, för det andra är Link en tjej.
Jag kniper bestämt ihop munnen för att inte säga något dumt.
Emil diggar med i musiken.

Reklam nr 2 är ännu ett av Emils favoritspel, Goemon.
Detta är en tecknad introvideo där dom sjunger på japanska.
Jag blir inte ens förvånad när Emil gastar med i låten med större inlevelse än Hitler hade inför andra världskriget.
Åh herregud, är allt jag kan tänka. Vad är det för människa jag är tillsammans med?

Det ska ju tilläggas att Emil är 23 år gammal.
Reklam 3 är för det nya Super Mario spelet och Emil tycker att det verkar och jag citerar "jättehäftigt men lite läskigt". Ser man på.
Jag har inte hjärta att säga att det påminner mig om en sån där gammal reklam från tv3. I stil med Barbie möter Lego.
Jag skulle vilja säga det, men jag tycker om Emil så jag håller tyst och nickar instämmande.
"Mhmm.. bowser... läskig.. ja.."
Nu är Emil helt inne i reklamen "Titta nu springer Mario mot slottet!!"

Du är fin Emil=)
Och jag skulle inte byta dig mot något i hela världen, du är knäpp men du är faktiskt min.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0