Lagerhaus? Lagerbajs?

"Det var det värsta!" tänkte jag som den snåla kalmarit jag är.
1 krona för en sketen påse!!

Jag och mamma bestämde oss för att slinka in på Lagerhaus idag, hade spanat in ett fotoalbum och hittade även ett fint tråg som kommer väl till pass i juletider:)
Hur som helst jag traskar mot kassan och ställer mig i kö. Då hör jag hur expediten (en mesig typ av manligt kön med diskutabel läggning) frågar om hon vill ha en kasse och att den kostar 1 krona.
Bah!
Vad är detta tänker jag? Nu har dom väl ändå gått för långt, Kalmar kanske inte är någon storstad men inte heller så liten att vi fullkomligt överger allt vi har bara för att få se skymten av Lagerhaus. Jag tycker faktiskt att det är en rätt tråkig affär efter ett eller två besök. Just nu är temat verkar det som bara ugglor och döskallar, gillar man inte det så får man gå någon annanstans.

Hur som helst, jag står vid kassan, det är min tur och fjantexpediten frågar "Tror du att du behöver en påse?".
Jag  bara stirrar på honom som om han är en idiot som precis funnit sin egen hjärna. "Öhh jaa...."
Jag menar, vad trodde han egentligen om mig och alla andra kunder, att vi har gått dit för att handla och sen bära allt hem i famnen?? För vi kan väl omöjligt ha gått in till stan för att besöka och handla i någon annan butik än Lagerhaus.
"Look out, huge ego comin trough!!!"
Och så slår han in beloppet 1 krona i sin lilla kassaapparat.
Och så tar jag min lilla lagerhauspåse för 1 krona styck och går därifrån.

Jag ska banne mig spara den där förbaskade påsen så att nästa gång jag handlar på Lagerhaus och den där töntiga expiditen frågar "Behöver du en påse tror du?"
Så kan jag säga "Nej, jag tog med min egen som jag köpte här sist, vill du se kvitto?"


Måste också tillägga att igår var jag superkreativ och snyggade till min almenacka:)
Fint va?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0