Angel of mine

Änglar är en återkommande sak på senaste tiden.
Kom att tänka på en dikt som jag skrev för rätt länge sen som handlade om just det.

" Schh, tyst ett slag
hör du?
Inte?
Var då tyst och lyssna noga nu..

I luften som fria vindar
genom eld, på djupa hav
sjunger dom bort alla sorger
alla tunga krav

Med toner från fjärran
med röster som magi
skänker dom en bit av himmlen
och allt som finns däri

Kom!, Låt oss lyssna..
du kanske kan få höra en sång
vackert, rörd till tårar
jag vet, jag hörde dem en gång

Skyddsänglarna som finns för dig                             
hindrar dig från att falla
du har någon där uppe
det har alla

Jag kan inte låta bli att undra
men orden fastnar i min hals
Vem skyddar en skyddsängel?
Har dem någon alls?


(M.R)               
                                                   
    



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0