Stensjö by

Min farmors mamma heter Olga och är på sitt 95:e år här i livet fast jag har alltid trott att Olga var minst hundra.
Hon har stort vitt fluffigt marge simpson hår, käpp och dålig syn.
När jag var liten tyckte jag om Olga väldigt mycket för att hon tyckte det var okej att ge en sexåring en slant som bestod 500 kr. Jag tyckte inte lika mycket om henne när hon alltid nöp mig i kinderna på ett sånt där typiskt gammal tant vis.
Min lillasyster var alltid jätterädd för Olga när hon var liten, fast Olga är väldigt snäll.
Jag har aldrig varit speciellt avundsjuk på Olga, för jag har aldrig tyckt att dålig syn, hörsel och käpp är något att avundas men för första gången är jag faktiskt avundsjuk på henne.
För Olga växte upp i Stensjö by, hon är idag en av de få människor som bott där som fortfarande är i livet vilket är lite status.
Hur som helst för dom som inte vet så är Stensjö by en väl bevarad gammal by där man bland annat spelade in scener till Emil i Lönneberga och Barnen i Bullerbyn.
Och är det inte hur coolt som helst att här har Olga haft "the real thing". Hon var barnen i bullerbyn.
Jag är grymt avundsjuk så jag får väl helt enkelt nöja mig med att jag faktiskt är släkt med en riktigt häftig tant=)

image51

Stensjö by.(bild tagen härifrån http://www.enigma.se/stensjo.htm)



Kommentarer
susanne

Så otroligt vackert, där skulle jag vilja bo.

2008-02-17 @ 23:11:39
URL: http://nohea.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0