Why am I crying?

Jag målar avsked på canvasduk
färgsätter 5 år av känslor
kanske att jag tappar salta tårar
men jag målar med beslutsamma drag

Jag författar Ulf Lundell-långa sms
som jag sedan raderar
Jag somnar tvärs över sängen
för att lära min kropp om ensamhet

Jag googlar ditt namn som terapi
placerar nya ansikten till varje bokstav
jag låter håret växa ut ljusbrunt
distanserar mig från kort och blont

Varje morgon klistrar jag ett leende på mina läppar
envist säger jag åt det att stanna där
jag överväger att hälla betongpulver i glaset
ansöker om bygglov för en ny ryggrad

Vaknar trött och mörk under ögonen
efter alla diskussioner jag för med hjärtat
Tittar vilset på en halvfärdig tavla
som borde varit klar igår


MCR 2012.03.14


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0