Veligt värre

Idolfinal kväll och jag kan inte bestämma mig.
Vem borde vinna?

Marie Marie Marie, jag har gått från att gömma mig bakom kudden varje gång hon spände blicken i kameran eftersom jag trodde hon gav mig onda ögat med sin "crazy-eye" -look till att gilla hennes röst mer och mer.
Hon är en fantastisk sångerska och en inte lika fantastisk scenfigur.
Jag lade märke till att varenda gång hon klämde i "This moment.." så var det som om någon slagit till henne i huvudet med en jättelik hammare och bankat ner henne i golvet. Hela kroppen viker ihop sig, benen förvrids i kobens-ställning och voila så har vi Marie Picassos scenfigur.
Magstöd i alla ära men kan ingen ge människan en hållning?

Amanda har ju varit en stadig favorit hela resan igenom. En skön tjej i min ålder som bara glider in på scen och liksom tar över showen. Och det är ju så det ska göras eller hur?
Men samtidigt så har jag för varje fredag som gått känt mer och mer "less is more". Jag älskar den där hesheten hon har men jag sitter hellre och väntar spänt på att den ska dyka upp än att höra den en hel låt igenom, det tar bort udden av magin lite.
Medans Marie vaggar ko-likt fram på scenen så flaxar Amanda hejvilt med armarna.
Det ser ut som en blandning mellan när Peter Pan sträcker ut armarna för att flyga och Långben som håller på att falla.
Och jag kan inte låta bli att undra om hon vet att dom är där, har hon kontroll över dom eller sveper dom iväg av sig självt?

Så Ko eller Flax?

Ajj.. tufft val.


Kommentarer
lovingnurse

HEJ! vad händer i helgen? :)

2007-12-07 @ 21:44:31
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Leo

http://nowyouvefoundme.blogg.se/1197060366_iq_verkar_vara_verska.html

2007-12-07 @ 21:49:01
URL: http://nowyouvefoundme.blogg.se
Miss Jurist

Amanda är så unik, och jag hoppas verkligen att alla förstår det! Jag hoppas, hoppas, hoppas att hon vinner ikväll, hon är så enormt BEGÅVAD!

2007-12-07 @ 21:50:54
URL: http://missjurist.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0