Sortering

I och med att mamma och jag har bytt rum så tillkommer ju saker man inte kan undvika.
Så som sortering av allt skit som man gömt undan i alla hörn,lådor och garderober.
Idag gick jag igenom en hel IKEA-kasse fylld med papper och diverse annat som utgjorde innehållet i mitt skåp på Stagg och som jag bara stuvade ner i den där kassen när jag slutade gymnasiet.

När jag gick igenom den där kassen så slogs jag av något som mamma och jag pratade om tidigare i veckan.
Nämligen förvaring.
Jag undrar om det ligger någon slags hemlig ond hämnd ifrån lärarnas sida när som från det att du börjar skolan präntar in i ditt huvud att man ska ta med allt skit hem? Om det så är en teckning eller ett gammalt papper med matteuträkningar kvittar.
Och som om det inte skulle vara nog med papper att stuva undan hemma i garderoberna och plåga våra stackars föräldrar med så trycker dom upp fler papper. Onödiga papper. Sheman i mängder, telefonlistor, sal-tider, veckomeddelanden, matsedlar, terminsplaneringar etc etc etc..

Jag börjar ana att jag är något på spåren här.
För hur vettigt det än verkar låta när läraren säger att det är väl kul att ta hem och visa för mamma o pappa så är det ju inte det. Inte egentligen.
Det är bara en massa skit som staplas på hög och som man måste ta itu med under ständiga suckanden när man är 19 år och byter rum med sin mamma.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0