Kryptiskt

Jag har aldrig haft något problem med personer som heter Anna.
Tills nu.

Jag kanske skulle börja med att förklara mig.
När jag jobar eftermiddagspass så står jag ensam i 7 och en halv timme på ett minimalt café.
För att fördriva tiden så har jag de senaste veckorna sett till att köpa aftonbladets korsordsbilaga vilket har varit till en viss hjälp med att få tiden att gå.
Jag tycker korsord är roligt, jag har alltid varit bra på korsord av de flesta slag.
Det är här irritationen kommer in.

Det finns ett korsord i denna bilaga varje vecka som heter "Kryptiskt" och det är så irriterande jobbigt att lösa så det är fånigt.
Konstruktören av detta korsord heter Anna Hagberg.

Jag har gjort det till en livsuppgift att lösa hennes förbannade korsord om det så ska ta mig evigheter.
Och på senaste tiden har jag fått in ett visst flyt.
Tills idag..
Jag kommer ingen vart.
Fan jag är villig att svära på Anna Hagberg är ute efter att göra mig tokig.
Jag tycker inte om dig Anna Hagberg.
Och hör sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

My

Framtiden är som tystnaden. Ibland bryts den, ibland genomljuder ett eko.

RSS 2.0